Wydawanie dowodów osobistych |
Dowód osobisty - usługa on line
bud. B, pok. nr 1, tel. 25 685 80 90 wew. 39 I. Podstawa prawna. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 167, II. Wykaz niezbędnych dokumentów 1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego, wypełniony wielkimi literami, kolorem czarnym lub niebieskim Wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci papierowej Wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci elektronicznej wniosek składa osobiście osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, 2. Kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlająca w sposób niebudzący wątpliwości, wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80 % fotografii, pokazująca wyraźne oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. 3. Dotychczasowy dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość osoby – do wglądu. III. Termin i miejsce złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego. 1. Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego składa się co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego w wybranym przez wnioskodawcę organie gminy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin. 3. Niezwłocznie w przypadku: zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym; IV. Tryb odbioru dowodu osobistego. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu, w którym został złożony wniosek, składając czytelny podpis na formularzu odbioru dowodu osobistego. dowód osobisty wydany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic lub opiekun prawny, V. Zgłoszenie utraty, uszkodzenia i unieważnienie dowodu osobistego. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, zgłasza ten fakt niezwłocznie, osobiście organowi dowolnej gminy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej lub w dowolnej placówce konsularnej RP poza granicami kraju. Unieważnienie dowodu osobistego następuje z dniem zgłoszenia. Sprawdź status twojego dowodu osobistego na stronie: https://obywatel.gov.pl/ Wniosek o wydanie dowodu osobistego Zgłoszenie zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym Zgłoszenie cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia - wersja papierowa Klauzula informacyjna szczegółowa Gminy Sobienie-Jeziory - dowód osobisty |
Data modyfikacji: 2021-11-09 12:44:15
Autor: Joanna Smereczyńska
ObowižEzuje od: 2016-01-01
Opublikowane przez: Martyna Kasprzak